Eesti Maaülikool alustas koostööd tudengiprojektiga Solaride, et aidata noortel inseneridel valmis ehitada Eesti esimene päikeseauto. Eesmärk on sellega juba järgmisel sügisel võistelda Austraalias päikeseautode meistrivõistlusel World Solar Challenge.
Päikeseautode rallil konkureeritakse maailma tippülikoolidega. Kuigi üks sihtidest on ehitada võistlusvalmis auto, peab Solaride’i tegevjuht Kristel Leif seda enamaks kui lihtsalt autoprojekt. „Sel teekonnal saavad tudengid praktilise kogemuse, tehnilised ja sotsiaalsed oskused ning kontaktivõrgustiku, mis on väärt ka tulevikus. Meie projektist sirguvad noored, kes seisavad selle eest, et kodumaine majandus oleks ka aastate pärast konkurentsivõimeline ja jätkusuutlik,“ lisas ta.
Kuigi ametlik koostöö algas alles hiljuti, on maaülikool kaudselt juba mõnda aega tudengiprojekti panustanud. Nimelt on üks päikeseauto inseneridest ökonoomika ja ettevõtluse tudeng Andres Nöps. „Mul on hea meel, et ka maaülikool Solaride’i projektis käe külge paneb. Siinsetel tulevikutegijatel on nüüd veelgi parem võimalus saada erialast kogemust, mis on praegusel ajal vähemalt sama oluline kui teooria,“ tõdes Nöps.
Suure tõenäosusega toimub arvestatav osa Eesti esimese päikeseauto loomisest just maaülikooli töökodades. Ühtlasi alustas Solaride maaülikooliga turundusalast koostööd inseneeria valdkonna populariseerimise suunas.
Solaride’i projektis on veel mõned vabad kohad lahtise peaga tehnikahuvilistele. Liituma on oodatud nii praegused kui ka tulevased insenerid, kes soovivad luua tulevikutehnoloogiat ning kirjutada end ajalukku Eesti esimese päikeseauto kaasautorina.
Kandideeri: solaride.ee/joinus.